Hoger in Google.
Sommige mensen denken dat hun website vanzelf zal scoren in zoekmachines, maar zo werkt het niet
Sommige mensen denken dat hun website vanzelf zal scoren in zoekmachines, maar zo werkt het niet
Wij maken o.a
gebruik van:
Om je onderneming hoger in Google te komen heb je onder andere relevante pagina’s op de website nodig. In deze pagina’s komen bepaalde zoekwoorden terug. Zoekwoorden vind je op basis van een zoekwoordonderzoek, dit valt onder SEO.
Zoekmachine marketing is een marketingmethodes die een website bovenaan in de zoekresultaten brengen. Zoekmachine optimalisatie (SEO) en zoekmachine adverteren (SEA) zijn de twee belangrijkste vormen van zoekmachine marketing.
Met de gratis SEO scan van Quixdesign krijg je een optimalisatie rapport waarbij gekeken wordt in welke mate de homepage van je website is geoptimaliseerd voor de belangrijkste zoekwoorden. De scan analyseert je website en legt je uit hoe je hoger kunt scoren in Google.
Een zoekwoord, oftewel “keyword” in vakjargon, is in het algemeen een woord waarvan je denkt dat iemand het zal in typen om uw diensten of producten te vinden in Google. Een zoekopdracht kan bestaan uit een enkel zoekwoord of een combinatie van steekwoorden. Denk hierbij vanuit het gezichtspunt van een zoekmachine.
Het is logisch als het woord niet voorkomt in jouw tekst, dan kan een zoekmachine niet weten dat jouw pagina over dat onderwerp gaat! Je zoekwoord moet dus een paar keer voorkomen in je eigen tekst. Overdrijf het niet want anders ga je “spammen”.
Een tekst moet op de goede manier geschreven worden met je juiste zoekwoord van jouw inhoud. Hoe beter je zoekwoord kan omschrijven, hoe beter Google de zoekopdracht kan begrijpen. De persoon krijgt daardoor betere resultaten en krijgt dus sneller zijn zoekresultaat.
Social media is een goede manier om een website te promoten, maar het is nog niet duidelijk of het invloed heeft op je score in Google.
Zorg in ieder geval dat het verkeer van je sociale netwerken, sociaal vriendelijk is door bijvoorbeeld de inhoud interessante titels te geven eventueel aangevuld met beelden.
Als je foto’s plaats op je website, moet je op de foto een “ALT tekst” plaatsen. Dat is nodig want Google kan geen foto’s lezen. Aangezien alle zoekmachines in wezen blind zijn, kan je door een ALT-tekst toe te voegen de zoekmachine een beetje helpen waar de foto over gaat.
Google kijkt naar de links op uw website en kijkt naar de woorden om de inhoud van uw pagina te bepalen.
Gebruik doorverwijzingen binnen een webpagina als een manier om zoekwoorden te benadrukken. IPV te schrijven “Klik hier voor meer informatie over mijn product”. Is het beter om te schrijven: “Lees meer over mijn product”. doorverwijzingen van andere websites naar jouw website worden gebruikt om te bepalen of jouw website interessant is. Dat bedoelen ze met linkbuilding.
U kunt uw website interessanter maken door het uitwisselen van links met andere relevante websites. reclame uitwisselingen zijn niet relevant! En ga zeker niet betalen voor links. Deze service zijn vaak bekende spammers die je website te niet doen. Je mag niet overdrijven met links. Een pagina die uit niets anders bestaat als links wordt als spam gezien en word “gestraft” met een lagere ranking! Pas daar voor op!
Vraag aan je designer om een sitemap te maken en om jouw website te laten indexeren. In een sitemap worden alle pagina’s van de website vermeld. Als Google jouw website binnenkomt “crawlen” zal hij alles pagina’s indexeren die in de sitemap zitten. Door een sitemap, snapt google hoe jouw website is opgebouwd en hierdoor beter weet wat er met jouw website bedoeld word.
“Zoekwoord” dichtheid is een percentage dat aangeeft hoe vaak een zoekterm op een pagina voorkomt tov het totaal aantal woorden, dus dat zijn ook alle menu items en andere tekst blokken op een pagina.
Voor Google is een zoekwoorddichtheid een belangrijk gegeven, omdat je daarmee kunt duidelijk maken wat de inhoud van de pagina is en wat het belangrijkste onderwerp is.
Op die manier bepaalt Google en andere zoekmachines wat relevant is voor dat zoekwoord en zal de pagina op basis van de relevantie hoger of lager ranken wanneer er op dat woord wordt gezocht.
Block "popup-lightbox" not found